2014. júl. 3.

Patchwork szoknya

  Az úgy történt, hogy kiszanáltam a gardróbom és a kezembe akadt ez a fehér farmerszoknya, amit már túl rövidnek gondoltam. Volt idő, mikor meg voltam elégedve a hosszúságával, de ez jó pár évvel ezelőtt volt. :)

 
Már majdnem kidobtam az elajándékozandók közé, mikor eszembe jutott, hogy láttam valahol patchwork-ös szoknyát és nagyon tetszett is, sőt varrni is akartam, de nem volt hozzá megfelelő alapanyag. Nos, ennek a mininek a felfedezésével, legalább ez a probléma megszűnt :) 
Nekifeküdtem a netnek, hátha valahol megtalálom azt a csodát. Nem sikerült... félre is dobtam egypár napra, aztán úgy gondoltam nem nagy dolog megcsinálni... és tényleg nem volt az ;) Gyerkőc mellett 2nap alatt végeztem vele. Na de nem elégedtem meg egy sima foltvarrós szoknyával, de nem ám, raktam bele egy kis csavart, jobban mondva csipkét. A 20évvel ezelőtti, anyukám és nagymamám által horgolt kis csipketerítőket építettem bele a szoknyába.
Mivel a fő probléma a szoknya rövidsége volt és csak vászon anyagot találtam itthon, ebből oldottam meg hosszabbítást, pontosan 10cm-rel lett hosszabb.


Akkor, amiket elővarázsoltam a hosszításhoz:
  • az alap, a szoknya
  • csipketerítők (én szám szerint hármat használtam fel, 2 kicsit és 1 nagyot, amit elvágtam, mert itt-ott szakadt volt)
  • különböző méretű és formájú patchwork anyagok (színben harmonizáló)
  • és valamilyen anyag a hosszúság növeléséhez.
Először is, lebontottam a szoknya alján a felhajtást, majd hozzávarrtam az előre kiszabott vászon anyagot. Aztán a darabkák jöttek... úgy kezdtem, hogy egyenként nekiálltam elvarrogatni őket, aztán a harmadik darab után úgy gondoltam, ez így nem lesz jó! Látszani fog, ahogy szépen sorban egymásra rakosgattam az "foltokat" és én azt nem szeretném, ezért stratégiát váltottam, és össze-vissza átfedve, letakarva, kilógatva... stb. szépen felgombostűztem őket. Mit mondjak... nem volt egyszerű a felvarrásuk, éppen az össze-vissza gombostűzés miatt, elég sok szúrt sebet kaptam. :) 


Ezen a képen, már egy-kettőt maradandóra rögzítettem, majd fogtam a csipkéket és szépen felhelyeztem azokat is. A két kisebbet úgy varrtam fel, hogy mögötte kivágtam a szoknyát és így "átlátható" lett két ponton. Itt ugyan még nem látszik... de ami ez után jön! Készítettem előtte-utána képet, ahogy a nagy amerikai felújítós műsorokban láttam :)
TÁDÁMMMMMM!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...