2014. júl. 9.

Számlálás

 Bébibogyó még ebihal volt, mikor elkezdtem ezt a könyvecskét. Nem tudnám megmondani honnan jött az ötlet. Egy biztos, olyasmit akartam készíteni, amivel minél több mindent meg lehet tanulni. És egyszer csak bevillant az a bizonyos mondóka... Egy, megérett a meggy.... 
Ebből a kis mondókából sok mindent ki lehet hozni egyszerre! Abban biztos voltam, hogy filc anyagból készítem el, mivel abban az időben nem nagyon mentem varrógép közelébe és ezt az anyagot nagyon jól lehet kézzel is varrni.

 
Első körben úgy gondoltam, csinálok belőle sima könyvecskét, de aztán rájöttem, hogy elég vaskos lesz, plusz a lapok méretét is ki kellett gondolnom, hiszen a versikét is úgy hímeztem fel rá és nem lenne elhanyagolható, ha még olvasni is lehetne. Így lett ilyen téglalap alakú, harmonikaszerűen nyitható :) Valamint nagy örömömre tökéletesen kijöttek az egymás hátoldalával összevarrt lapszámok! Egyszóval mindegyik lapnak két oldala van :) Na jó, ezzel nem mondtam újat, inkább pontosítok, mindkét oldala olvasható.

 Így néz ki kiterítve. Mint látjátok a számokat nyomtatott nagy betűvel hímeztem, s elárulom, nem hátsó szándék nélkül, ugyanis, gondoltam így egy kicsit a betűkkel is megismerkedhet egy kicsit.
 Akkor a könyvről.... a téglalapot elosztottam kér darab négyzetre. Az elsőbe került a mondóka szövege, alatta az éppen szóban forgó "dolog" darabszámával együtt ( 1db meggy, 2db virág, 3db szív, 4db lábnyom... stb.), méghozzá azért, hogy ha majd eljön az idő együtt meg tudjuk számolni miből mennyi is van az adott lapon. Majd a második négyzetbe maga a szám. Tehát, látjuk betűkkel, számmal és mennyiségileg is!


Miután minden lapra ráhímeztem, varrtam ami kell, fogtam őket és kimatekoztam, hogyan rakjam őket egymásra, hogy minden úgy jöjjön ki, ahogy az kell. Fogtam a lapokat és összevarrtam őket, először középen, majd a széleiket is, így lett 5db, mindkét oldalon olvasható, számolható lapocskám, amiknek a végeit szint a megfelelő sorrendben fixáltam. És láss csodát! Megszületett a harmonikás-könyv!


Mihelyst megkaparintotta nagy érdeklődéssel szemlélte, vizsgálgatta, de igazán csak később lesz rá szükség, bár azt mondják, nem lehet elég korán kezdeni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...