2017. jan. 29.

Amigurumi horgolás alapjai: sorszámolás

 Mostanában egyre többször olvasom, hogy gondot okoz nektek a sorok számolása. Igaz ez nem kimondottan az alapokhoz tartozik, hiszen mindenki maga válassza, hogy melyik módszer a felel meg a számára leginkább.
Most mégis szeretném megosztani veletek, én hogyan csinálom.
 
3féle módszert használok a sorok számolására (igaz az elsőt már nem nagyon alkalmazom):
 
1. Vonalhúzkodás; mikor is a mintaleírásban jelölöm 1-1vonal húzásával, hány darab sort készítettem az adott sormenyiségből.
 
2. Szemek számolása; amikor adott, hogy pl. 24kispálcát kell horgolni 10soron át. Ilyenkor szorzok, 24x10=240kispálca. Azért szeretem ezt a módszert, mert ilyenkor nem szoktam jelölni a sorokat, csak horgolok-horgolok (gyorsabban megy, hogy nem kell rakosgatni a sorjelölőt). És ami a legfurcsább ennél a módszernél sosem tévedek! Az utolsó szem pedig értelemszerűen az utolsó sor, utolsó szeme lesz.

3. Sorszámláló; mióta beszereztem ezt használom (már ha megtalálom). Ez egy egyszerű kis szerkezet, pici gombbal bekapcsolni/lenullázni, s a nagy gomb lenyomásával eggyel ugrik a szám. Kikapcsolni nem lehet, xidő után magától kikapcsol (de nem kell megijedni, 116szemes sort is simán végig lehet horgolni, úgy hogy nem kapcsol ki). Amire viszont oda kell figyelni, nem tárolja az utolsó eredményeket, ezért, ha abbahagyjuk hosszabb időre a horgolást mindenképpen írjuk fel hányadik sornál járunk.
S hol tudod beszerezni? ITT
És itt megtalálod az előző "alapokat": Első; Második; Harmadik
Jó bökdösést!
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...